Parcul Industrial Galati
Afaceri sigure si profitabile

Avantajele pe care le ofera zona Galati:

  • Mediu academic cu traditie

In Galati sunt:

2 universitati „Dunarea de Jos” si „Danubius”;
20 de facultati (chimie alimentara, arhitectura navala, medicina, inginerie, economie etc);
10 scoli doctorale;
1 MBA;

Acestea furnizeaza forta de munca inalt calificata si calificata.



  • A doua mare aglomerare urbana

Galati-Braila reprezinta a doua mare aglomerare urbana din Romania. Fie ca vorbim de dimensiunea economica, sociala sau administrativa, conurbaţia Galaţi – Braila se manifesta ca un „centru de greutate” al Regiunii Sud-Est a Romaniei. Distanţa dintre Galaţi şi Braila este de doar 23 km, chiar 12 km in limitele sale marginaşe. Ca populaţie, potrivit datelor statistice furnizate de INS, dintr-un total de aproape 2,8 milioane de locuitori la nivelul Regiunii Sud-Est, Galaţiul şi Braila au impreuna 960.000 de locuitori. Judeţele Galaţi şi Braila deţin peste 32 la suta din populaţia ocupata in diverse activitaţi economice din Regiunea Sud-Est a Romaniei, din care cea mai mare populaţie ocupata in activitaţi industriale. Elemente favorabile conurbaţiei Galaţi – Braila sunt, la nivelul Regiunii Sud-Est, şi cele ce ţin de infrastructura de sanatate şi cea pentru calitatea vieţii. In ceea ce priveşte infrastructura de asistenţa medicala, numarul cel mai mare paturi in spitale se regaseşte in zona Galaţi – Braila, cu peste 4.800 de locuri din cele aproape 14.000 de paturi la nivelul regiunii, adica 34,6 la suta din total. Pe partea de calitate a vieţii, Galaţi – Braila deţinea la sfarşitul anului trecut peste o treime din fondul de locuinţe şi al suprafeţei locuibile a regiunii, cele mai multe localitaţi cu instalaţii de apa şi cu reţele de gaze naturale pentru consumul populaţiei, peste 900 km de strazi oraşeneşti şi 1.311 de hectare cu spaţii verzi. De asemenea, Galaţiul şi Braila deţin cea mai mare lungime de drumuri publice, judeţene şi comunale, dar şi modernizate din regiune. La fel, cele doua judeţe, impreuna au cea mai mare lungime de cale electrificata şi singura cale ferata cu ecartament larg, care inlesneşte transportul marfurilor in şi din ţarile est-europene şi asiatice.

  • De la siderurgie la mecatronica

Orasul Galati este cel mai important centru roman de industrie maritima. Santierul Naval ‘Damen’ SA ansambleaza si repara nave de pana la 65000 tdw. Tot aici se afla si cel mai mare combinat siderurgic, ISPAT – SIDEX SA, care, impreuna cu alte unitati specializate, formeaza un sector metalurgic si siderurgic puternic. Chiar daca Galatiul este recunoscut ca oras cu traditie in siderurgie si constructii navale, in ultima perioada s-au dezvoltat domenii noi, multidisciplinare precum mecatronica si robotica. Directiile noi, moderne, au avut influenta pozitiva asupra cresterii economice a zonei.

  • Nod de trafic comercial

Orasul Galati este unul dintre cele mai mari noduri de trafic comercial din Romania, racordat la Uniunea Europeana prin Canalul Rhin-Main-Dunare, ce leaga Marea Nordului de Marea Neagra. Amplasarea parcului industrial in imediata vecinatate a granitelor cu Republica Moldova şi Ucraina, este motivata de accesul la drumul national DN 2B si de faptul ca transportul feroviar din cadrul zonei este conectat atat la reţelele de cale ferata cu ecartament lat, folosit in CSI si unele tari asiatice, cat si la retelele standard de cale ferata europene.

  • Facilitati transport

Pe langa faptul ca transportul feroviar din cadrul zonei este conectat atat la reţelele de cale ferata cu ecartament lat, folosit in CSI si unele tari asiatice, cat si la retelele standard de cale ferata europene, firmele au acces la servicii portuare precum: incarcarea/descarcarea unei game variate de marfuri; stivuirea/amararea marfurilor pe orice fel de mijloace de transport; depozitarea pe platforme din beton si/sau in depozite

  • Proiect de tunel sub Dunare

Se intentioneaza construirea unui tunel pe sub Dunare care ar urma sa faca legatura intre Tulcea si Galati, evitandu-se, in acest fel, ocolirea zonei si platirea taxei pentru bacul care functioneaza in prezent. Lucrarile ar urma sa dureze cel putin doi ani. Conform reprezentantilor Primariei Galati, acest tunel ar trebui construit in zona Giurgiulesti (spre granita cu Republica Moldova), acolo unde se estimeaza ca va iesi centura ocolitoare a orasului. Tunelul va avea lungimea de 1,5 kilometri si va fi construit pe latimea Dunarii

  • Pozitie strategica

Galatiul este situat la granita cu Republica Moldova si Ucraina, la 80 de km de Marea Neagra. Traversat de un important coridor pan-european nr. 7 – (Nürnberg – Viena – Budapesta – Bratislava – Belgrad – Drobeta Turnu Severin – Vidin/Calafat – Giurgiu/Ruse – Galati – Marea Neagra). De asemenea, este inconjurat de trei ape curgatoare – fluviul Dunarea si raurile Siret si Prut.

  • Existenta Zonei Libere Galati

Zona Libera Galati este un punct important de depozitare, antrepozitare si tranzit intre pietele Europei si Orientului. Este un punct strategic in zona de est a orasului, pe teritoriul acesteia intalnindu-se toate caile de comunicatie: rutier, feroviar mixt ruso-european si naval; are statie de triaj Barbosi Triaj in satul Movileni

  • Unicul parc de software din Romania

In Galati se gaseste sigurul parc de software din Romania. Parcul de software de la Galati a fost inaugurat in martie 2004 si a avut de la bun inceput un grad de ocupare de 100%. In prezent, in parcul de software Galati lucreaza 500 de angajati permanenti plus inca aproape 100 de colaboratori, la un numar de 31 de firme, dintre care patru, Oracle, HP, Microsoft si Sun Microsystems, au deschis, impreuna cu Universitatea „Dunarea de Jos”, centre de cercetare si dezvoltare. Universitatea „Dunarea de Jos” este singura institutie din regiune care are o facultate de calculatoare.